Aga tundub, et lisaks raha ligimeelitamisele on Uberi töötajad osavad ka seda kulutama. Bloombergi andmetel jäi ettevõte tänavuse esimese poolaasta jooksul 1,07 miljardi euroga miinusesse.

Peamisi põhjuseid on kaks:

* Hinnasõda konkurent Lyftiga. Uber tahab oma liidrikoha USA-s säilitada ja on nõus selle nimel kulutama, peamiselt juhtide paremini tasustamise teel. Iseasi, kui kaua sellist taktikat endale lubada saab.

* Uber oli enda väitel USA-s tänavuse aasta alguses omadega plussis, aga samas on käsil Hiina turul sooja koha välja võitlemine, mis tõi viimase kahe aasta jooksul ligi 1,8 miljardi euro suuruse miinuse.

Uber on tegelikult raha kulutamise poolest juba varasemast kuulus. Mullu jäi firma umbes 1,8 miljardi euroga miinusesse, seitsme aasta ehk kogu oma eluea jooksul on nad kaotanud aga ümmarguselt 3,6 miljardit eurot.

Alguses raha kaotamine pole eduka idufirma puhul muidugi imeasi või midagi ennekuulmatut; investorid on selle võimalusega arvestanud.

Nagu Forte juunis kirjutas, on Uber suutnud kaasata juba 13,3 miljardit eurot ja vaba raha kõrvale panna lausa 5,3 miljardi euro jagu. Nii et ilmselgelt on investeerijatel nendesse usku, või on neil väga tõhusad rahamangujad palgal.