Lennuhüvitisettevõtte Skycop juhi Marius Stonkuse sõnul tähendab Euroopa Liidu õigusaktide kehtivuse kaotamine seda, et Briti lennufirmad, kes teenindavad täna 28% Euroopa lennureisijatest, lahkuvad ka lennureisijate õigusi puudutavatest raamlepetest ning kaotavad kõik õigused, mis on sätestatud 1990. aasta Euroopa Liidu ühtse lennuruumi nõuetega.

„Suurbritannia võimudel on aega vähem kui kaks aastat, et leppida kokku Euroopa-sisese lennuruumi kasutamise tingimustes või leida muu lahendus lennuliikluse edasiseks korraldamiseks. Kui kokkulepet ei sünni, võib see tähendada tohutut tühistamiste lainet, kuna Briti lennufirmadel ei ole enam voli teostada kommertslende Euroopa õhuruumis,“ nentis kompensatsiooniettevõtte Skycop esindaja.

Selle asemel, et oodata ametlike läbirääkimiste tulemust, on paljud Briti lennufirmad otsustanud „uppuvalt laevalt“ lahkuda ning iseseisvalt tegutseda. EasyJet viis juba oma peakontori Austriasse ning Ryanair on taotlemas luba, mis võimaldaks jätkata lende Ühendkuningriigis sõltumata sellest, milline kokkulepe sõlmitakse seoses Brexitiga. Samas aga postitavad paljud lennufirmad oma veebilehtedele juba täna märgukirju, mis hoiatavad Brexiti-järgsele perioodile broneeringuid tegevaid reisijaid võimalike muudatuste eest.

„Ryanairi ja EasyJeti taoliste odavlennufirmade edu on paljuski rajatud justnimelt liberaalsele lennundusturule ning uued kokkulepped võivad seda märkimisväärselt muuta. Lisaks lennufirmadele peavad oma õiguste eest hakkama seisma ka lennureisijad, sest kehtiva lennuregulatsiooni tühistamine tähendab seda, et reisijad kaotavad õiguse saada 250-600 euroni küündivat hüvitist lennu hilinemise, ülebroneerimise või tühistamise korral,“ selgitas lennuhüvitisettevõtte Skycop juht.

Kehtiva seaduse kohaselt on Ühendkuningriigi kodanikel õigus esitada lennutõrke puhul kompensatsiooninõue kuni kuue aasta jooksul. „Meie arvutuste kohaselt tekib Suurbritannia lennureisijatel igal aastal õigus kuni 1 miljardi euro ulatuses hüvitistele, mis on tingitud lendude hilinemistest või tühistamistest. Arvestades, et kõigest 5% kahjunõude esitanud reisijatest saab õiglase hüvitise, küündib alates 2012. aastast välja maksmata hüvitiste summa 5,7 miljardi euroni,“ rääkis Marius Stonkus.

„Kui Briti valitsus ei jõua lennuruumi kasutamise osas Euroopa Liiduga kokkuleppele ega paku oma kodanikele alternatiivset kaitset, kaotavad Suurbritannia reisijad peatselt igasuguse õiguse saada tagasi raha, mis neile kuulub,“ lisas kompensatsiooniettevõtte juht.