Seadustega on reguleeritud reisiettevõtjate kohustused tarbijate ees ehk tarbija õigused alates pakettreisi pakkumise saatmisest või kättesaadavaks tegemisest lõpetades reisilepingust ülesütlemise õigusega.

„Turismiseadus on kehtinud juba 11 aastat, paraku on reaalsus see, et mitmed reisiettevõtjad vaatavad jätkuvalt läbi sõrmede ja eiravad neile seadusega pandud kohustusi.

Ikka ja jälle leiame klientidena end olukorrast, kus meie eest varjatakse kiivalt pakettreisi tegelikku korraldajat, ja harvad ei ole ka juhud, kus reisi eest tasumist tõendava dokumendi väljastamine on ettevõtja jaoks üle jõu käiv pingutus.

Puhkusepaketi lõpphinna ja ajakava erinevus reklaamitust on muutumas ebameeldivaks, kuid kliendi jaoks möödapääsmatuks ebakvaliteetse teeninduse väljendusvormiks,“ kommenteeris tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

„Öeldakse ju, et saatan on peidus pisiasjades,“ märkis Sooniste. Kirjeldatud olukorda hinnates võib tunduda, et elementaarseid nõudeid mittetäitvad ettevõtted võivad varjata muudki.

Tarbija peab juba reisipakkumise saamisel suutma tuvastada, kes on reisi tegelik korraldaja. See aitab tal hiljem võimalike probleemide tekkides pöörduda juba otse korraldaja poole.

Reisikorraldaja koostab pakettreise ja müüb neid ise või teiste firmade kaudu. Reisibüroo ise reise ei korralda, vaid vahendab korraldajate kokku pandud reisipakette.

Reisifirma peab juba reisipakkumise saatmisel esitama huvilisele kõik reisiga seotud tingimused ning reisi ostmisel peab ostja alati saama makset tõendava dokumendi.

Tarbijakaitseamet soovitab pakettreisi ostuotsust mitte teha hetkeemotsiooni ajel, sest sellel võivad olla ebamugavad tagajärjed.

Reisija õigustest ja kohustustest ning sellest, kuidas teadlikult reisi osta, saab lisainfot tarbijakaitseameti veebilehelt.

Reisiostja meelespea

Enne reisi ostmist tuleks tarbijal kindlasti läbi vaadata järgmine kontrollnimekiri:

· põhjalik info reisi ja sihtkoha kohta olemas;

· reisi lõpphind teada;

· reisifirma tagatise olemasolu kontrollitud;

· reisifirma registreering kontrollitud;

· reisifirma taust tarbijakaitseametist ja reisifoorumitest kontrollitud;

· pakettreisileping läbi loetud;

· reisist taganemise tingimused selged;

· probleemide lahendamise kord selge;

· makset tõendav dokument olemas;

· reisikorraldaja sihtkohas oleva esindaja kontaktandmed olemas;

· dokument reisi lõpliku ajakava ja täpsete tingimustega olemas;

· päev enne reisi väljasõidu aeg üle täpsustatud.