1. Iga asi õigel ajal

Kõige targem on reisikindlustus sõlmida kohe pärast lennu- või laevapiletite ostmist. Ehkki kindlustust on võimalik sõlmida ka vahetult enne reisile sõitmist, tuleks arvestada ka võimalike reisieelsete ootamatustega. Üsna sagedased on juhtumid, kus 24 tundi enne reisile minekut selgub, et lennuajad on muutunud, lend sootuks tühistatud või reisiseltskonnast keegi raskelt haigestunud. Paraku on siis kindlustuse peale juba hilja mõelda.

2. Kaitse seda, mida vaja

Reisile minnes on end tavapäraselt võimalik kaitsta kolmel viisil. Mõelda võiks reisi ärajäämise ja katkemise, tervise- ning pagasikindlustusele. Ka siis, kui sõit viib isikliku autoga Saksamaale, on reisi kindlustamiseks kindlasti põhjust. Näiteks kui autol tekib tehniline rike või see varastatakse, siis reisi katkemise korral hüvitatakse täiendavad transpordikulud, mida tehakse sihtkohta jõudmiseks või koju tagasi sõitmiseks.

Kui pole plaanis suurt pagasit kaasa võtta, ei ole ilmselt ka pagasikindlustust suurtele summadele vaja sõlmida. Enne reisile minemist tasub aga mõelda, kas puhkuseplaan piirdub linnapuhkusega või käib sinna juurde ka näiteks mäesuusatamine või surfamine. Kindlustaja jaoks on oluline teada ka seda, kas reisiplaaniga kaasneb füüsilise töö tegemist või näiteks spordivõistlustel osalemist. Siis saab kindel olla, et kõik oluline on kaetud ja õnnetuse korral on kindlustusest abi.

3. Hinda oma vara

Ühtviisi ebamõistlik on nii üle- kui ka alakindlustamine. Alati tasub valida selline hüvitise suurus, et ka halvimal juhul saaks kulud kaetud. Nädalalõpp Helsingis või Riias võib erineda võimaliku kulu osas oluliselt nädalasest puhkusest Kreekas või Hispaanias.

4. Tahtliku kahju kindlustada ei saa

Reisikindlustus on mõeldud ootamatusteks ning katab kulud juhul, kui inimene on teinud omalt poolt kõik, et kahju ei tekiks. Seega on kõige parem soovitus vältida ohtlikke olukordi. Tõsi on aga ka see, et ka hotellitoas istudes võib juhtuda ehk lõpuni turvalist reisi ei ole olemas. Meeles tasuks pidada, et näiteks alkoholi- või narkojoobes õnnetuse põhjustamine on asjaolud, kui kindlustused reeglina hüvitist ei maksa.

5. Kiirus ja põhjalikkus aitavad

Kahjujuhtumist tuleks kindlustusseltsile teatada võimalikult ruttu. Ootamatutes olukordades on tavapärane, et kiputakse unustama kõige elementaarsemad käitumismustrid. Siis võib reisiabi osutuda hindamatuks – kui mobiiltelefoni on õige number salvestatud, saab igal ajal asjakohast nõu küsida.

Telefonitoru tasub haarata ka seetõttu, et reisiabi tunneb välisriikide olusid reisijast tihti paremini. Näiteks mõnes riigis tegutseb mitmeid meditsiiniasutusi, millel puudub tegevuslitsents ning hotellid või taksojuhid võivad patsiendid just sinna suunata.

6. Kasuta fotokaamerat

Kahjude võimalikult täpseks fikseerimiseks tuleks alles hoida kulutustega seotud tšekid või teha kahju saanud varast, lennu hilinemise korral tabloost või ka liiklusummikust fotosid. Telefonide näol on tänapäeval igas reisiseltskonnas see võimalus reeglina olemas. Hiljem on nii palju lihtsam juhtunut selgitada ja seda kiiremini kõik sujub.