Lennuki uue asetusega istmeid tutvustati Hamburgis kestval lennukisisustuse messil Aircraft Interiors EXPO 2015. Kui paljud muud disainiuuendused rõõmustavad ka lennureisijat, siis kokkusurumise uute võitude esitlemine paneb küsima, kas mõne aasta pärast on üldse veel lennukis mingit hingamis- ja liigutamisruumi?

11 istet reas tähendab, et kahel pool akende all on kolm istet, vahekäikudest keskele jääb aga viis istet. Istmelaius on küll endiselt 18 tolli (45,72 cm), kuid istmekäepidemed on õhenenud kitsaks pulgaks ja äärmine aknaalune iste pakub istumist peaaegu lennuki küljekumerusel, jalad tihedalt koos.

Kui avapildil ei tundugi kokkusurumine nii väga häirivat, siis messil levitati ka lennublogija esimesi twitteripilte, kust näha, mismoodi tegelikult näeb välja uues kitsamas budget economy nimelises istmes olemine:

Laiutada saab kümne istmega reas 2017. aastani, siis hakkab Airbus vastavalt lennufirmade soovidele pakkuma ka uut kitsamat salongipaigutust, mida messil nimetati "sardiiniasetuseks", vihjates sardiinikarbile. Esimesena tahtis tihendatud paigutust Emirates, kirjutab Aviation Week, kuid lennufirma on oma otsuses hakanud kahtlema, kuna selline "kilukarp" võib hakata Emiratesi mugavusele ja luksusele orienteeritud mainet kahjustama.

Samas annab lisaiste suure hinnavõidu: Airbusi arvutuste järgi tagavad 11 istet reas täiendava tulu 20 miljonit dollarit ühe A380 lennuki kohta aastas. See oleks enam-vähem sama, kui õnnestuks lennukil kütust kokku hoida 40%.