Praegu saab AirDonkey´ga liitunud rattaomanikelt rentida rattaid näiteks Malmös ja Kopenhaagenis. Kui oled turist võõral maal, siis selline lahendus on mugav: vaatad mobiiliäpist, kus asub lähim vaba ratas, saad rattaluku avamise koodi ja hetke pärast juba sõidadki soodsa kasutustasu eest võõras linnas. Kui tahad, võid veel kohaliku rattarentijaga kokku saada ja elu-olu kohta küsida.

AirDonkey loojad loodavad, et reisijad hakkavad niimoodi keskkonnasõbralikumateks ja samas aitabs ee kohalikel turismituludest osa saada. Muidugi võivad ka rattatud kohalikud seda kasutada, et kiirelt ühest punktist teise jõuda.

AirDonkey teenus koosneb stardikomplektist ja vahenduskeskkonnast. Komplekt koosneb rattalukust, tutvustava tekstiga plaadist, kleebistest rattale, rattalukust ja abivahenditest. Kui stardikomplekt on soetatud, peab kasutaja selle paigaldama, määrama veebis ära koha, kus ta soovib oma rattarenti alustada ning piirkonna, kus soovib ratta peale renti uuesti kätte saada.

Kopenhaagenis on juba testitud ligi 300 kliendiga, kuidas süsteem töötab ja tehtud üle 10 000 rattasõidu. Kõik on seni sujunud tõrgeteta.

Nüüd aga soovitakse laieneda üle maailma. Piiranguid selleks pole - stardikomplekti saab saata igale poole ja kohapeal peab oma ratta eest hoolitsema rattaomanik ise. Keskses serveris saab aga nagu Überi autojagamisteenuses või AirBnB elukoha renditeenuses klientidele hinnanguid ning majutuskohale samuti soovitusi.

Eelisteks võrreldes rattalaenutustega on võimalus ratas leida väljaspool rattalaenutuse tööaegu ja kohtadest, kus muidu rattaid ei laenutata, samuti pole vaja jännata võtmete ja ratta tagastamisega.

AirDonkey stardikomplekt maksab rattaomanikule 80 eurot ja rattarendi pealt küsitakse näiteks Kopenhaagenis kliendilt 7 eurot päevas. Kui rattaredi ajal midagi katki läheb, siis rentnik maksab selle kinni AirDonkey kehtestatud keskmise hinnakirja alusel. Kui ratas varastatakse, on vastutavaks ratta rentija. Kui rentija on teenuse kasutamise lõpetanud, teeb ta lukustatud rattast pildi ja sellest hetkest on ratta varguse eest vastutajaks selle omanik. Tulevikus on plaanis pakkuda ka kindlustust.

Ootel ratas on lukustatud elektroonilise lukuga, mida saab lisaks turvata ka ketiga, mis hoiab ratast mõne posti või muu maa küljes kinni oleva konstruktsiooni küljes. AirDonkey lukk blokeerib vaid tagaratta, kuid koos ketiga hoiab ka ratast mõne posti küljes. Luku akud kestavad ligi 500 päeva.

Kuidas tundub, kas rendiksid ka oma ratta välja, kui see teenus laieneb Eestisse? Teenistuseks oleks ca 7-8 eurot päevas, stardikomplekti maksumuse teeniks tasa paari nädalaga.