Briti lennukipilootide assotsiatsioonile on teada juhtum, kui kaks lennukipilooti jäid kokpitis samal ajal magama ühel pikamaalennul Suurbritanniasse.

Kapten ja kaaspiloot 325 reisijakohaga Airbus A330-s otsustasid, et teevad pikal lennul kordamööda 20-minutilisi uinakuid. 13. augustil startinud lennul juhtus aga nii, et kaks tundi pärast õhkutõusmist magasid mõlemad. Midagi ohtlikku küll ei juhtunud, sest lennuk oli autopiloodil, kuid kiire reageerimine rikke korral poleks ilmselt õnnestunud.

Kuid see pole üksikjuhtum, selgus ligi 500 kommertslennupiloodi seas läbi viidud küsitlusest. 43 protsenti vastanutest on viimase kuue kuu jooksul ligi korra kuus lennukis väsimusest tukastanud, 84 protsenti tunnistas, et poole aasta jooksul on nad vähemalt korra kogemata magama jäänud.

51 protsenti vastanutest arvasid, et lennufirma juht vallandab nad, kui keelduvad väsimuse tõttu lennule minemast, 31 protsenti ütlesid, et nende lennufirmas pole võimalik liigsest väsimusest teada anda ja lennukile minekust keelduda.

Briti lennukipilootide assotsiatsioonile tunnistasid kaks korraga magama jäänud pilooti, et mõlemad kannatasid üleväsimuse all. Kumbki meeskonnaliige oli viimasel kahel ööl vaid viis tundi maganud.

Uuringutulemused pilootide seas viidi europarlamenti, kus hääletatakse lennutundide arvestuse reeglite muutmist Euroopa Liidus. Briti lennukipilootide assotsiatsioon hoiatas, et muudatused Euroopa Liidu reeglites, mis plaanitakse järgmisel kuul vastu võtta, panevad piloodid töötama mõnikord kuni 22 tundi järjest, kui arvestada ka vahepealseid ootetunde.