Olgu pikas turvakontrolli järjekorras, väravas lendu oodates või pikal lennureisil oma istmel igavledes, Huffington Posti faktivestmikku saab ikka teiste peal proovida jutu jätkamiseks. Siin on mõned faktid, mis veebiportaal välja pakkus.

Üks fakt, millega paljud juba kursis on, on mobiiliga rääkimise ohutus lennukis. Reeglid leevenevad tasapisi ja kuigi kõrgel üleval pole mobiiliga suurt midagi peale hakata levi puudumise tõttu, on enne õhkutõusmist või peale maandumist võimalik ohutult rääkida küll.

Küsimus, miks piloodid saavad alati erineva toidu, on lihtsalt aimatava vastusega. Jah, nii see ongi - erineva toiduga vähendatase võimalust, et mõlemad piloodid saavad korraga toidumürgituse.

Oma kartlikule lennukaaslasele võib lohutuseks öelda, et tõenäosus lennuõnnetuses surma saada on kaduvväike võrreldes ohuga hukkuda autoõnnetuses. Põhjenduseks võib tuua fakti, et näiteks USA-s hukkub mootorsõidukite õnnetustes igal aastal ligi 37 000 inimest, lennuõnnetustes aga 138. Ainuke, mis ei pruugi lennuhirmu põdevat reisijat lohutada, on see, et lennuõnnetusest tullakse harvem välja eluga kui autoõnnetusest. Aga just sellepärast on ka lennukitel väga range tehniline kontroll, et teel olles midagi ei juhtuks.

Kui siiski lennuõnnetus üle elatakse, siis õnnelikumad istuvad tõenäoliselt tagareas - see on vastavate uuringutega kindlaks tehtud. Mida sabale lähemal, seda suurem on võimalus ellu jääda.

Lennukitoit maitseb lennukis alati halvemini kui maa peal. Põhjuseks on õhuniiskuse ja õhurõhu muutumine - haistmis- ja maitsenäärmed töötavad lennukisalongi tingimustes kehvemini. Sellepärast tuleb lennukis süües toitu tugevamini maitsestada.

Üks oliiv tõi lennufirmale olulise kokkuhoiu. 1980. aastal otsustati American Airlinesis eemaldada igast salatist üks oliiv ja lennufirma hoidis sellega kokku 40 tuhat dollarit.

Valged sabad lennuki taga pole siiski jälg konspiratiivsest rahva mürgitamisplaanist, vaid nendega saab ilma ennustada. Kitsas ja vähem püsiv lennukijälg ennustab kuivemat ja selgemat ilma, laiem ja kauem kestev saba tormisevõitu ja muutuvat ilma.

Keset lendu on võimatu lennukiuksi avada. Selle teevad võimatuks kaks põhjust. Esiteks, lennukisalongis valitseb ülerõhk ja see ei lase ust avamiseks sissepoole tõmmata. Teiseks on lennukiustel turvalukud, mis hoiavad ära lennu ajal avamise.

Maailma kõige tihedama liiklusega lennujaam on Atlantas, USA-s. Kuid ilmselt pole see enam kaua nii - kui Atlanta lennureisijate arv aeglaselt väheneb, siis teisel kohal olevas Pekingis see muudkui kasvab. Atlanta kaudu lendas eelmisel aastal 95,5 miljonit reisijat, Pekingi kaudu aga 81,9 miljonit. Selle aasta tulemuste selgudes võib juhtuda, et Peking läheb Atlantast mööda.