Teise ja kolmanda koha pärast konkureerivad nagu mullugi Kreeka ja Bulgaaria, mida eelistab vastavalt veerand ja kuuendik puhkusereisijatest. Kõik muud sihtkohad – Küpros, Itaalia, Hispaania, Portugal jt – annavad kokku vaid veidi üle kümnendiku puhkuse ettemüügist.

„Mais algab enamikus Vahemere riikides reisimiseks parim aeg ning suurem osa reisikorraldajaid alustab sinnakanti otsereise,“ sõnas Go Traveli turundusjuht Anu Vane. „Kuna enamik suuremaid reisikorraldajaid avasid tänavuse suvehooaja ettemüügi juba oktoobris-novembris ning aasta alguse turismimess ja teised müügikampaaniad on olnud väga edukad, on puhkusereiside broneerimine kogu talve ja kevade olnud väga aktiivne. See annab meile algava hooaja lemmikutest hea ülevaate,“ lisas Anu Vane.

Põhjus, miks esikolmik niivõrd suure ülekaaluga teiste sihtkohtade ees domineerib, on ühelt poolt hea kliima ja teiselt poolt soodne hind. Varajase tellija soodustuse või kampaaniahinnaga võib Türgi „kõik hinnas“ reisipaketi saada isegi alla 500 euro, kolmetärni taseme ja vaid hommikusööki sisaldava paketiga piirdudes 300 euro kandis. Kreeka puhul algavad reisipakettide hinnad 350-400 euro piirimailt inimese kohta.

Türgi konkurentsitult populaarseim kuurort on Alanya, järgneb Kemer ja siis suurema vahega teised, väiksemad kuurordid. Kreeka puhkusesaartest on selgelt valitseval positsioonil Kreeta, kuhu tavaliselt pakutakse teiste Kreeka sihtkohtadega võrreldes soodsamat hinda ning kus tänu saare suurusele on rohkem valikut nii eri võimalustega hotelle kui ka meelelahutust silmas pidades. Kreeta kõrval pakuvad Eesti reisikorraldajad sel hooajal otselende Rhodosele, üle mitme aasta on uuesti valikus ka Korfu saar.

2015. aasta suvehooaja uudissihtkohtadeks on juba mainitud Korfu kõrval Calabria piirkond ja Sardiinia saar Itaalias, Almeria kuurort Hispaanias, lisaks Malta saar ning Horvaatia kuurort Poreč. Teist aastat järjest on valikus eestlastele hästi tuntud päikeseline Küpros, mis sihtkohtade populaarsustabelis on valitseva esikolmiku järel tõusnud neljandaks.

Lõplikke kokkuvõtteid suvehooajast saab teha novembri algul, mil lõppevad viimased Türgi otsereisid. „Viimase hetke pakkumised ja reisikorraldajate kampaaniad võivad hooaja edetabelit küll veidi mõjutada, aga usume, ettemüügi põhjal paika pandud jõujooned enam palju ei muutu,“ ütles Vane.