Esimese lennuliinina Euroopas sai Finnair uue Airbus A350 XWB reisilennuki omanikuks. Üleandmine toimus Airbusi tehases Toulousis, kus pärast pidulikku tseremooniat tegi lennuk oma esimese reisi koju, Helsingisse Vantaa lennuväljale.

Regulaarreisid uue Airbusiga algavad 21. novembril liinil Helsingi-Shangai. Peagi lisanduvad uued liinid uute lennukitega, A350 hakkab sõitma näiteks ka New Yorki.

Finnair suurendab oma reise Aasia suunal ja viie aasta pärast plaanitakse sinnapoole lennata juba poole rohkem, kui viis aastat tagasi. Aasiast ja Aasiasse on Helsingist mugav lennata, sihtkohti on palju ja hilinemisi esineb vähe. Aasia suunal laienemisse aitavadki kaasa järgmisena saabuvad A350 lennukid.

Kokku on Finnair tellinud üheksateist Airbus A350 laia kerega reisilennukit. See on kõige suurem investeering firma 93-aastases ajaloos. Eelmisel kolmapäeval üle antud lennukile lisanduvad tänavu veel kolm. Järgmised seitse tulevad aastatel 2016 ja 2017, kogu tellimus antakse üle aastaks 2023.
Pidulik teelesaatmine.
On tavaks saanud, et lennuk tehasest kojusõidul pärast õhkutõusu kõigutab end paremalt-vasakule, lehvitades niimoodi oma loojatele. Teine ilus komme on uut lennukit kodusel lennuväljal vastu võtta veeväravatega. Mõlemast kaunist tavast peeti 7. oktoobril kinni. Päikesesära saatis nii lennuki lahkumist kui ka saabumist – ilus algus uuele suurele peatükile naabrite lennunduse loos.
Kodus, Helsingis.

Finnairi Airbus A350 XWB – palju mugavam reisimine

Uues lennukis on kolmes klassis kokku 297 kohta, sh äriklassis 46.

Iga ärireisija kasutuses on väike „kuubik”, milles olevat istet on võimalik muuta voodiks ning suur, 16-tolline puutetundlik ekraan. Lisaks leidub piisavalt ruumi mugavaks olemiseks pikkade lennutundide jooksul ja asjade ärapaigutamiseks. Iga koha juurde kuulub ülal asetsev hoiuruum. „Kuubikud” paiknevad üks mõlema akna all ning kaks keskel – see võimaldab kõikidelt kohtadelt vaba pääsu vahekäiku.
Äriklassis.

Äriklassi reisijatele on Helsingi Savoy restorani peakokk Kari Aihinen loonud hõrgutava menüü, kust leiab nii balti heeringat kui ka mägihõrnast, vähke ja põhjapõdraliha, aga ka Soome väiketootjate juuste. Äriklassi naisreisijad saavad kasutada spetsiaalselt neile mõeldud tualetti. Tõsi, ruumi ei ole rohkem, aga kosmeetika- ja hügieenivahendite valik rõõmustab iga naist.

Mugava tavaklassi reisijatel on võrreldes turistiklassi istmetega jalaruumi umbes 10 cm rohkem. Turistiklassis ja tavaklassis paiknevad istmed kolmekaupa kolmes reas. Puutetundlikud ekraanid on 11-tollised, seega natuke väiksemad.

Valgustus ehast koiduni, vajadusel ka virmalistega

Salongis luuakse LED-valgustuse abil erinevaid valgusatmosfääre. Valgusmäng muutub kellaaja ja sihtkoha järgi. Stsenaariumite hulgas on ka virmalistele viitav valgusetendus. Kokku on valgustusel 16,7 miljonit varjundit ja lugematu arv kombinatsioone. Unikaalse lahenduse lõi Soome kuulus disainifirma dSign Vertti Kivi & Co. Disainer Vertti Kivi sõnul inspireeris teda Soome loodus ning põhjamaadele omased meeleolud. Soov oli pakkuda reisijale lõõgastust ja ka meelt lahutavat valguse vaatemängu.

Puhtam õhk, vähem müra

Lennukis ringlevat õhku puhastavad võimsad filtrid iga kahe-kolme minuti järel. Müra on lennu ajal oluliselt vähem: Rolls-Royce’i uued, spetsiaalselt Airbusile loodud Trent XWB mootorid tekitavad seda minimaalselt.

WiFi on olemas kogu lennu ajal terves lennukis: äriklassi, Finnair Plus Goldi ja Platinumi reisijatele tasuta, teistes klassides 5 eurot tund või 15 eurot kogu lennu jooksul.

Soomlased on põhjendatult uhked ka oma interjööridisaini üle. Salongis on kasutusel spetsiaalselt Finnairile loodud Marimekko tekstiilid ja lauanõud.

Finnairi Airbus A350-l on isegi oma signatuurnaps – kokteil Prantsuse vahuveinist ja Soome mustikaliköörist. Kokteili esimene komponent viitab Touluse’ile ehk linnale, kus lennuk valmis ehitati, ja teine Soome puhtale loodusele.

A350 XWB kütusekulu on tänu uutele kütusesäästlikele Rolls-Royce’i Trent XWB mootoritele varasemate mudelitega võrreldes tunduvalt väiksem ning selle aerodünaamiline disain ja süsinikkiust kere koos tiibadega tiivad on praegu maailmas kõige moodsamad. Koos tagavad need tipptasemel tehnoloogiad võrreldamatu tõhususe, 25 protsenti väiksema kütusekulu ja heitgaaside vähenemise ning palju madalamad hoolduskulud.