ÄRA VÄSI | 10 võimalust, kuidas reisil alati reipana püsida


ÄRA VÄSI | 10 võimalust, kuidas reisil alati reipana püsida
Pilt on illustreerivFoto: Pixabay

Tihti on reisimise meepotis üks vastik tõrvatilk — sa tahad kõike nautida ja viimast võtta, aga ühel hetkel lihtsalt väsimus niidab jalust. Loe, mida teha, et reisil mitte väsida.

Pikad reisid on alati väsitavad. Kui aga oled unine ja väsinud, ei saa puhkusest täit mõnu tunda. Alljärgnevad 10 meetodit väsimusest jagusaamiseks on kõik teaduslikult tõestatud ja paljusid neist oled võb-olla ka ise juba kasutanud.

1. Ole sotsiaalne

Jutuajamine aitab hoida ärkvel, olgu siis lennukis, laevas või autos. Mõnikord on see hädavajalik, et hoida juhti ärkvel.

Samas tasub enne järele uurida, kas ka vestluskaaslane soovib rääkida või tahab olla omaette.

2. Hinga sügavalt

Hingamisharjutused aitavad vaimu värskena hoida ja une eemale peletada. Sügav sissehingamine suurendab hapnikusisaldust veres ja see omakorda muudab reisija reipamaks.

3. Näpista end

Akupunktuur aitab ärkvel püsida, kuid alati ei pea nõeltega jändama. Tuleb leida õige punkt ja seda näpistada. Näiteks sobib pöidla ja nimetissõrme vahele jääva naha näpistamine-pigistamine. Randme pigistamine teise käega aitab ka.

4. Söö korralikult

Võta kaasa tervislikke snäkke, et väsimuse hetkedel neid närida. Näljatunde peletamine aitab ka paremini ärkvel ja rõõmsana püsida.

5. Liiguta ennast

Seotud lood:

Rongis, bussis või lennukis paigal istudes aitab enda liigutamine. Selleks on teaduslikult välja töötatud sobivaid harjutusi. Näiteks aja sõrmed laiali ja tõmba kokku tagasi, haara käega vastasõlast, tee õlaringe, suru põlved vastu keha ja siruta, tee pearinge jne.

6. Mediteeri

Kui suudad, siis mediteeri. See on õige hingamine koostöös õigete mõtete ja liigutustega. Kui sa ei valda põhjalikult meditatsiooninippe, siis sea end mugavasse asendisse ja keskendu ühele kindlale asjale. Kui oled sellele mõelnud, keskendu järgmisena hingamisele. Puhasta oma mõtted ja ära muretse.

7. Tarbi piisavalt vedelikku

Ära lase oma organismi langeda vedelikupuudusse. Klassikaline soovitus on juua päevas kaheksa klaasi vett, kuid see pole kohustuslik. Peamine on mitte vedelikupuudust kannatada. Piisav hulk vedelikku aitab südame koormust vähendada ja aitab olla energilisem.

Loe veel

8. Pööra tähelepanu hügieenile

Hoolitse oma naha ja puhtuse eest, see aitab end tunda värskemana. Kasuta silmatilku, et vältida punaseid silmi ja silmapõletikku.

9. Vali mõistlik meelelahutus

Kuula muusikat, loe raamatuid, vaata filme, lahenda ristsõnu. Need tegevused aitavad igavust eemale peletada. Koos igavusega aga tuleb ka väsimus.

10. Lõppude lõpuks — maga end välja!

Kui tõesti enam väsimuse vastu midagi muud ei aita, tee paarikümneminutine lühiuinak. Peale seda oled jälle reibas ja võid mitmeid tunde vastu pidada.

Allikas: Mental Floss

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare