Siin on sulle nimekiri kümnest käitumisviisist, mida lennukimeeskond kõige häirivamaks peab. Need põhjused selgitati välja küsitluse abil, millele vastasid 3000 lennukimeeskonna liiget, kes lendasid Atlandit ületavatel lendudel.

1. Jooga lennukis

Kui lennukisalong on reisijate ühisruum, siis lennuki ees või tagaosas asuvad eraldi ruumid on lennukimeeskonna jaoks. Sinna ennast sirutama ja venitama minek segab.

2. Turistid äriklassis

Peaaegu igal lennul üritab mõni kaval turistiklassi reisija hiilida äriklassi, et sokutada end mõnele vabale kohale, kuna “see on ju niikuinii tühi”. Nendega vaidlemisest on lennukimeeskonnal kõrini — ülendamist turistiklassi saab siiski teha vaid lennufirma maapealne agent või piletimüüja.

3. Ära näpi

Võid reisisaatjat isegi natuke familiaarselt kutsuda, kuid õlale koputuamine, puudutamine ja muu kontakt on enamusele siiski vastumeelt. Kes tahakski, kui kontoris iga mööduja sind õlale patsutab, müksab või puudutab, et tähelepanu äratada.

4. Paljajalu seinal

Ära kõnni lennukis paljajalu ega topi jalgu seljatugedele või seinale. Kodus või restoranis ei pane ju ka keegi jalgu seinale. Põrand aga ei pruugi paljajalu kõndimiseks olla piisavalt puhas, eriti tualetipõrand.

5. Lukustamata tualett

Keegi ei taha peale sattuda tualetis oma asju ajavale reisijale. Lennukimeeskond peab aga tihti tualette kontrollides neisse sisse vaatama, kui uks pole lukus.

6. Kergemaid kohvreid palun!

Kuna lennukisse kaasavõetava pagasi piirangud on läinud aina karmimaks, surutakse käsipagasisse kõike, mis vähegi võimalik ja need on rasked nagu sangpommid. Stjuuardessid ja stjuuardid riskivad nende ülesvinnamisel seljanihestusega.

7. Isikliku hügieeni avalikud protseduurid

Tihti lõigatakse lennukisalongis küüsi, puhastatakse hambaid ja kõrvu, isegi tittede mähkmeid vahetatakse seljatoelaual, kust teised reisijad peavad hiljem sööma. Kui muudmoodi ei saa, siis nendeks hädavajalikeks protseduurideks on ka tualett.

8. Vestlus läbi kõrvaklappide

Kui lennukimeeskonnal on midagi öelda, pole mõtet küsida selle kordamist, jättes kõrvaklapid pähe. Klapid peast, kui sinuga räägitakse — ükskord on äkki vaja edastada ka hädavajalik turvateadaanne.

9. Lapsed omaette

Tihti panevad lapsevanemad oma lapsed omaette istuma, mis tähendab, et lennukimeeskond peab neile olema ka lapsehoidja eest. Kui aga on ühel hetkel vaja hapnikumaski pähe panna, siis on vajalik kõrval istuv lapsevanem puudu.

10. Liiga vähe tänusõnu

Lennukimeeskonnale meeldib alati, kui nende poole pöördutakse viisakalt ja tänatakse. Eksperiment, kus otsustati anda pudel veini esimesele reisijale, kes pöördub teenindaja poole sõnaga “please” ja hiljem tänab — “Thank You!” kestis neli päeva, enne kui pudelile omanik leiti.

Allikas: Smarter Travel