Reisijad, kes lendavad Aasia odavlennukompaniiga Scoot Airlines, saavad end nüüd üle viia 41-kohalisse nn ScootinSilence´i tsooni, kus ridades 21-25 võib 10-eurose lisatasu eest nautida alla 12-aastaste laste puudumist.

Lastevaba tsoon pakub ka rohkem jalaruumi.

Singapore Airlinesile kuuluv odavlennuharu on uusim liige nende esimeste lennufirmade seas, mis on lastevabad tsoonid kasutusele võtnud. Veebruaris hakkas "vaikseid tsoone" pakkuma Malaisia lennufirma Air Asia X, nendegi lennukites on alla 12-aastastele vaikses tsoonis viibimine keelatud. Lastevabade tsoonidega on Airbus A330-300 lennud Hiinasse, Taiwani, Jaapanisse, Lõuna-Koreasse, Austraaliasse ja Nepaali.

Lastele keelatud read on eraldatud teistest "ambientse valgustusega" ning "lõdvestava atmosfääriga", kiidab Air Asia X veebileht.

Eelmisel aastal keelas Malaysian Airlines laste sisenemise esimesse klassi Airbus A380 ja Boeing 747 pardal, kuna paljud reisijad olevat kurtnud seal beebide liiga valju nutu üle.

Top Geari ajakirjanik Jeremy Clarkson sai hiljuti ägeda vastureaktsiooni osaliseks Twitteris, kus soovitas lapsed lennureisi ajaks kuhugi pagasihoidu sulgeda. Hiljutine lennurahulolu uuring aga selgitas välja, et sõnakuulmatud lapsed olid lennu ajal kõige suuremateks häirijateks enamuse reisijate jaoks - isegi rohkem kui purjus kaasreisijad, tõre lennumeeskond või liiga lobisevad kõrvalistujad.

Kolmandik küsitletutest olid nõus maksma rohkem, kui saavad istuda lastevabas tsoonis. Telegraph Traveli küsitluses olid koguni 70 protsenti vastanutest valmis proovima lastevaba tsooni.