TS Laevad müügi- ja teenusevaldkonna juhi Ele Reiljani sõnul lähtuti Praamid.ee piletisüsteemi arendamisel sellest, et võrreldes varasema süsteemiga ei võeta kliendilt ühtegi võimalust ära, vaid parandatakse olemasolevaid ning luuakse uusi mugavaid lisavõimalusi. „Näiteks on läbi uue süsteemi võimalik osta ka jalgsireisija piletit ning tasuda selle eest mobiilimaksega või mugava krediitkaardimaksega. Samuti tekib võimalus osta reisijapilet sõbra sõidukisse, eraldi tuleb müüki ka jalgratta pilet,“ kirjeldas Reiljan.

Uues süsteemis pole saarte elanikel enam vaja taotleda sõidukitele kliendikaarte ega esitada sõiduki soodustuse saamiseks registreerimistunnistust. Sõidukiga reisija saab salvestada enda kliendikonto alla sõidukeid ning kontroll, kas sõiduk on reaalselt reisija oma või tema kasutuses, käib automaatselt läbi liiklusregistri. Kassast piletit ostes on soodustuse saamiseks vaja esitada ID-kaart ja seejärel kontrollitakse soodustuse saamise õigust erinevatest registritest.

TS Laevad OÜ uue piletimüügisüsteemi arendaja Nortal AS-i juhatuse liikme Oleg Shvaikovsky sõnul on tegu ulatusliku arendusega ning piletisüsteemi sujuvamaks ja kiiremaks kasutamiseks on suurt rõhku pandud liidestamisele, mis võimaldab süsteemil suhelda liideste kaudu suure hulga erinevate registrite ja teiste süsteemidega. „Näiteks soodustusõiguse mugavamaks kontrollimiseks toimub X-tee kaudu infovahetus rahvastiku-, äri- ja liiklusregistriga,“ lisas Shvaikovsky.

Praamid.ee kaudu laienevad kliendikonto registreerimise võimalused ja lisaks tavalisele e-posti aadressi ja parooliga registreerumisele lisandub konto loomine ja kontole logimine ID-kaardi, mobiil-ID, Facebooki ja Google’i kontodega. Oma kontole saab salvestada pereliikmete ja sõidukite andmeid, mis ilmuvad e-pileti ostuprotsessis kiirvalikusse. See muudab pileti ostmise kiiremaks ja turvalisemaks, kuna eksimise võimalus andmete käsitsi sisestamisel on viidud miinimumini.

Uue piletisüsteemiga koos alustab tööd ka Praamid.ee klienditugi, mis asub Kuivastus ja vastab klientide telefonikõnedele ning e-kirjadele iga päev kella 8-st hommikul kuni 8-ni õhtul. Klienditoe spetsialistid aitavad ärikliente lepingute sõlmimisel ning vastavad kõikidele uue piletisüsteemiga seonduvatele küsimustele telefonil 618 1310 ja e-kirja teel aadressil info@praamid.ee.

Kehtivaid parvlaevade sõidugraafikuid ning piletihindu saab vaadata kodulehelt www.praamid.ee. Oktoobrikuu jooksul lisandub ka Praamid.ee mobiilirakendus. Parvlaevade piletihinnad ning kehtivad soodustused on määratud Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi poolt ning need operaatori vahetusega ei muutu.

Praamid.ee koduleht ja piletimüügisüsteem on välja töötatud koostöös Nortal AS-iga ning kvaliteedipartnerina aitas kaasa ASA Quality Services OÜ.