„Võrreldes 2015. aasta turismimessiga kasvas müük ligi viis protsenti ning kuna messi külastajate arv oli sel aastal veidi väiksem kui mullu, on rekordiline tulemus meile väga hea üllatus,” ütles Go Traveli turundusjuht Anu Vane.

Põhilised müügiartiklid on 2015. aastaga sarnased – ligikaudu 80% ettevõtte messimüügist moodustasid päikesereisid, väiksemas osas müüdi lennupileteid ja spaapakette. Küll aga on tuntavalt muutunud eelistused reisisihtkohtade osas. Eestlaste selle aasta lemmiksihtkohaks kujunes Kreeka, kuhu reisib ligi pool turismimessi ajal pakettreisi soetanud inimestest. Populaarsuselt teine on eelmise aasta suveräänne liider Türgi, kolmas Bulgaaria ning neljas Egiptus.

„Egiptus kui Eestile lähim päikeseline sihtkoht on endiselt nõutud, ehkki palju valitakse ka veidi kallimaid Araabia Ühendemiraate või Kanaari saari,” märkis Vane. “Kogu messimüüki tervikuna vaadates võib öelda, et sihtkohtade edetabel on muutunud kirjumaks. Näiteks on sel aastal müügitabelisse ilmunud Malta, Horvaatia ja Portugal, populaarsust võidavad ka Itaalia sihtkohad.”

Rahvusvaheline turismimess Tourest toimus 12.-14. veebruaril 25. korda. Messi peahallis olid traditsiooniliselt esindatud välismaised sihtkohad, reisikorraldajad, reisibürood ja transpordiettevõtted. Puhka Eestis hallis tutvustasid kodumaised turismiatraktsioone kõik Eesti maakonnad.